e-Aukce elektřiny a plynu pro živnostníky a podnikatele

Autor: Jaroslav Duffek

29. 09. 2013 | 21:53

1. e-Aukce elektřiny a plynu pro živnostníky a podnikatele


Spolek břevnovských žívnostníků o.s. připravuje první hromadný sběr podkladů pro e-Aukci na dodávky elektrické energie a zemního plynu pro živnostníky a podnikatele v Praze. Tímto způsobem nabídne jako první možnost odebírat elektřinu a plyn za výhodné ceny prostřednictvím organizátora aukce eCENTRE, a.s..


Přihláška, její zpracování i účast v e-Aukci je zdarma a bez provizí z dosažených úspor. Sběr dat začne v pondělí 30.9. a bude ukončen ve středu 23.10.2013. Samotná e-Aukce se uskuteční 25.11.2013.


V rámci 1. e-aukce elektřiny a plynu pro domácnosti Prahy 6, se někteří členové Spolku břevnovských živnostníků přihlásili i do aukce pro podnikatele. V této aukci dosáhli významných úspor a proto se rozhodli tuto možnost zajistit také pro další podnikatele z Prahy 6 i jiných městských částí. Ve spolupráci s organizátorem aukcí eCENTRE, a.s., pořádá spolek jako první v celé ČR hromadný sběr podkladů do e-aukce elektřiny a plynu pro podnikatele.





Proč se spolek rozhodl pořádat takovou to aukci?


Někteří členové našeho spolku se přihlásili do aukce pro domácnosti, která na jaře letošního roku proběhla na Praze 6. Přinesla všem velmi slušné úspory v rodinných rozpočtech a tak začali přemýšlet zda by se nedaly ušetřit takovouto aukcí i firemní peníze živnostníků a podnikatelů.





Já sám, jako předseda spolku, abych šel ostatním příkladem, jsem to vyzkoušel a byl jsem jeden z prvních, jehož firma na Praze 6 už e-Aukcí prošla a musím přiznat, že jsem velmi spokojen. Takže na základě zkušeností mých i ostatních členů spolku padlo rozhodnutí, abychom tuto e-Aukci uspořádali i pro další firmy. Je jasné, že čím více nás bude, tím větší je šance na úspěch a to je jeden z důvodů proč to neděláme jen pro své členy, ale také pro další živnostníky a podnikatele.


Dnešní doba totiž není pro živnostníky vůbec jednoduchá.





Celá akce je záměrně načasována do období největší spolkové akce, kterou je Břevnovské posvícení.


Více informací najdete na www.spolekbrevnovskychzivnostniku.cz





U elektronických aukcí na elektřinu a plyn se uzavírá smlouva s budoucím dodavatelem na 1 nebo 2 roky. 


To je v dnešní době liberalizovaného trhu standardní doba u většiny dodavatelů při uzavírání smluv s fixní cenou.


V aukcích se soutěží veškeré soutěžitelné položky, které mohou být ovlivněny dodavatelem. Mimo aukci zůstává pouze distribuční část, která ovšem není stanovována jednotlivými dodavateli, ale Energetickým regulačním úřadem.


Zúčastnit se mohou všichni živnostníci, podnikatelé, ale i domácnosti odebírající elektrickou energii nebo zemní plyn, z Prahy 6 i z jiných míst.





Příklady dosažených úspor živnostníků na Praze 6:


Řeznictví: Elek. -32,24% Plyn -22,20%


Divadlo: Elek. -34,05% Plyn -20,93%


Psí studio Elek. -17.90% Plyn -35,53%


Řecká restaurace Elek. -33,63%


Farní sbor Plyn -24,60%


Spol. vlastníků Plyn - 22,65%


a mnoho dalších firem…………………………………..





Jak se do e-Aukce přihlásíte?


Stačí jen pár kroků k úsporám…





1. krok Na kontaktním místě podepíšete smlouvu s organizátorem


aukce - eCENTRE a předáte tyto podklady:


1. kopie stávající smlouvy na elektřinu/plyn včetně všech


dodatků a obchodních podmínek


2. kopie vyúčtování elektřiny/plynu (souhrnná fakturace


+ detailní rozpis vyúčtování za 12 měsíců)


3. U velkoodběru hodinový odběrový diagram


4. kopie výpisu z obchodního nebo, živnostenského rejstříku





2. krok Organizátor sesbírá podklady od všech účastníků e-Aukce


3. krok Organizátor sdruží poptávku do a-Aukční síně


4. krok Organizátor osloví široké portfolio dodavatelů a vyzve je k účastni v e-Aukci


5. krok V internetové aukci soutěží dodavatelé nejnižší cenu


6. krok Organizátor služby porovná Vaše dosavadní ceny s cenou vzešlou z e-Aukce


7. krok Je-li cena z e-Aukce nižší, než Vaše stávající cena, eCENTRE zajistí podpis smlouvy mezi Vámi a vítězným dodavatelem. Je tak zajištěn 100% administrativní servis.





Orientační časový harmonogram





30.09.2013 Zahájení sběru Vašich podkladů a uzavírání smluv na kontaktním místě


23.10.2013 Ukončení sběru podkladů a uzavírání smluv na kontaktním místě


30.10.2013 Definitivní ukončení doplňování podkladů, zahájení přípravy aukce

Odkaz URL ke článku
Další info ZDE





Časopis Týden

Předplaťte si časopis Týden

V čísle 47/2019 najdete >




Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.