V OC Černý Most se učí ženy samovyšetření prsou

Autor: Kateřina Martykanová

27. 09. 2013 | 22:58

Možnost naučit se samovyšetření prsu mají od úterý 24. září ženy a dívky v obchodním centru Černý Most. V rámci preventivní kampaně Dialogu Jessenius Ruce na prsa zde byl oficiálně otevřen edukativní stánek, na kterém si ženy na speciálním fantomu mohou vyzkoušet nejen, jak se samovyšetření provádí, ale také jak poznat, když se v prsu nachází něco, co tam nepatří.

Jednou z prvních, která zde pod odborným vedením ředitelky Dialogu Jessenius Michaely Tůmové prošla odbornou instruktáží, byla Kateřina Neumannová.
Každá z dívek a žen, které stánek během jeho třináctidenního působení v OC Černý Most obdrží navíc kromě užitečných a praktických rad, také bonus v podobě slevových kupónů do vybraných obchodů.
V obchodním centru Černý Most je stánek umístěný v prostorách Central Plaza u prodejny New Yorker denně od 11. do 19. hodin až do 6. října.

Rakovina prsu je u nás v současné době nejčastějším zhoubným onemocněním žen. V ČR žije 72 000 žen s touto diagnózou a každý rok jich přibývá skoro o 7 000. “Úspěšnost léčby je přitom při včasné diagnóze daleko lepší a léčba méně zatěžující,“ uvádí přední česká onkoložka docentka Petra Tesařová a dodává: „Stačí opravdu málo, aby se běžnou a pravidelnou součástí péče o naše tělo stalo každý měsíc samovyšetření prsů, které může zachránit život.“
Cílem kampaně, s níž přišly samy pacientky, je upozornit na vysoký výskyt rakoviny prsu u nás a snaha ukázat ženám, jak mají správně postupovat při samovyšetření. S edukativní roadshow zavítá Dialog Jessenius během roční kampaně do 18 obchodních center po celé ČR.
V rámci kampaně, která doprovází tuto road show, zachytila mladá fotografka Petra Ficová ženy zdravé i nemocné. Ty, které našly odvahu, podělit se prostřednictvím fotografií o svůj příběh a staly se inspirací pro ostatní ženy.
S projektem Ruce na prsa se mohou ženy setkat nejen v obchodních centrech, ale třeba při přednáškách v sídlech sokolských organizacích pro celé ČR nebo také v čekárnách gynekologických ordinací prostřednictvím krátkého instruktážního videa, v němž Martin Stránský (český Dr. House) radí mladé dívce, jak při samovyšetření postupovat.
Preventivní projekt obecně prospěšné společnosti Dialog Jessenius probíhá ve spolupráci s Českým výborem Mezinárodní asociace nákupních center ICSC, za významné podpory generálního partnera Nadace Agrofert, hlavního partnera ING Životní pojišťovny a jejího projektu For You, logistického partnera AAA Auto, a ve spolupráci s Aliancí žen s karcinomem prsu, Českou obcí Sokolskou a jednotlivými obchodními centry. Patronkou kampaně je členka výboru České onkologické společnosti Doc. MUDr. Petra Tesařová, CSc.


Odkaz URL ke článku
Ruce na prsa





Časopis Týden

Předplaťte si časopis Týden

V čísle 35/2017 najdete >




Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.